
De raceversie van de R8 zal deelnemen aan de 24h van de Nürburgring.
De racemotor is aangepast naar een inhoud van 4.0 liter, maar levert wel een heftig aantal van 530 PK en 480 Nm trekkracht.
De standaard voor en achterzijde van de R8, zijn vervangen door een nieuwe ‘widebody’ van Kevlar. De luchtinlaten in de neus zijn vervangen door dichte exemplaren. Aan de achterkant, op de plaats waar normaal het kenteken zit, zijn nu de twee vuistdikke uitlaten geplaatst.
Andere noodzakelijke veranderingen zijn, een zgn. ‘splitter’ aan de voorkant, een grotere achtervleugel, een Diffusor achter en vele uitsneden in de koets om extra warmte afvoer te creëren.
De racer heeft een totaal gewicht van net 1250 kilogram.

Bron: German Car Scene
Dit delen:
- Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp
- Klik om af te drukken (Opent in een nieuw venster) Print
- Klik om te delen op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook
- Klik om te delen op X (Opent in een nieuw venster) X
- Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn
- Klik om te delen met Reddit (Opent in een nieuw venster) Reddit
- Klik om op Tumblr te delen (Opent in een nieuw venster) Tumblr
- Klik om te delen op Telegram (Opent in een nieuw venster) Telegram
- Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Opent in een nieuw venster) E-mail
- Klik om op Pinterest te delen (Opent in een nieuw venster) Pinterest





