Audi S4: de nieuwe prijzen

De motor van de nieuwe Audi S4-modellen is compleet nieuw. De cilinderinhoud van de V6 TFSI bedraagt 2.995 cm3. Bijzonder is de toepassing van een mechanische compressor. De compressor wordt aangedreven door middel van een riem en is in tegenstelling tot de meer conventionele oplossingen, achter de gasklep geplaatst. Het grote voordeel is dat hij al vanaf stationairtoerental druk opbouwt. Daardoor bereikt de 3.0 TFSI al bij 2.500 t/min. zijn maximale koppel (440 Nm). Deze waarde houdt hij vast tot 4.850 t/min.

De prestaties zijn dan ook van uitzonderlijk hoog niveau. De topsnelheid van de Audi S4/ S4 Avant bedraagt 250 km/h (elektronisch begrensd) en de sprint van 0-100 km/h duurt 5,1 seconden (S4 Avant 5,2 seconden). Het brandstofverbruik van de 245 kW/333 pk sterke motor staat bijna in schril contrast met de prestaties. De Audi S4 heeft gemiddeld slechts 9,7 liter brandstof per 100 km nodig (S4 Avant: 9,9 l).
Daarmee zijn de nieuwe S4-modellen maar liefst 23% zuiniger dan de modellen die ze aflossen. Dit resulteert in D (Limousine S tronic) en E-labels voor de nieuwe S4 t.o.v. G-labels voor zijn voorganger.

Standaarduitrusting

De standaarduitrusting is zoals te verwachten is van een auto in deze klasse, omvangrijk. Hieronder een opsomming van de items die standaard op de Audi S4 zijn t.o.v. de Audi A4:
– Achterklepspoiler (Avant) of achterspoiler (Limousine)
– Bestuurdersinformatiesysteem met kleurendisplay
– Bekleding Alcantara / Leder
– Blanke raamlijsten
– Bumpers in sportief design
– Diefstalwerende wielbouten
– Dorpelverbreders in carrosseriekleur
– Driespaaks multifunctioneel sportstuurwiel (S tronic met schakelpaddels)
– Elektrisch verstelbare sportstoelen vóór
– Interieurlijsten, aluminium mat geborsteld
– ISOFIX voorbereiding incl. de-activering bijrijdersairbag
– Licht- en regensensor
– Lichtmetalen velgen in “5-parallelspaak-S” design 8Jx18 incl 245/40 R18 banden
– Middenarmsteun vóór
– Radio concert
– S sportonderstel
– Servotronic
– Singleframe grille in Platinagrijs met verchroomde spijlen
– Uitlaat met dubbele ovalen eindpijpen links en rechts
– Xenon plus verlichting incl. LED-achterlichten

Pro Line

De nieuwe Audi S4 is ook in een Pro Line uitvoering leverbaar.
Deze Pro Line uitvoering kent een meerprijs van € 4.000,= en bevat de volgende items:

– Comfortairconditioning 3 zones
– Audi parking system achter
– Audi soundsystem
– Audi radio/CD-navigatiesysteem
– CD-rom Benelux

Nieuwe meeruitvoeringen

Op de Audi S4 wordt ook een aantal nieuwe meeruitvoeringen geïntroduceerd. Hieronder een opsomming van deze meeruitvoeringen:

– Velgen, lichtmetaal 8J x 18 in “5-parallelspaak-ster”-design, incl. 245/40 R18 banden
– S sportstoelen vóórin met geïntegreerde hoofdsteunen
– Lederen bekleding “Zijdenappa” voor S sportstoelen
– Interieurlijsten, carbon Atlas
– Sportdifferentieel (alleen te bestellen i.c.m. Audi dynamic steering of demperregeling)

Prijzen

Limousine
Audi S4 3.0 TFSI 333pk quattro 6-bak E-label € 71.055,=*
Audi S4 3.0 TFSI 333pk quattro 6-bak Pro Line E-label € 75.055,=*
Audi S4 3.0 TFSI 333pk quattro S tronic D-label € 72.175,=*
Audi S4 3.0 TFSI 333pk quattro S tronic Pro Line D-label € 76.175,=*

Avant
Audi S4 3.0 TFSI 333pk quattro 6-bak E-label € 73.625,=*
Audi S4 3.0 TFSI 333pk quattro 6-bak Pro Line E-label € 77.625,=*
Audi S4 3.0 TFSI 333pk quattro S tronic E-label € 74.875,=*
Audi S4 3.0 TFSI 333pk quattro S tronic Pro Line E-label € 78.875,=*
* incl. BTW / BPM

Met dank aan Mark.

Gerelateerde artikelen

Audi Concept C: voorbode van een nieuwe, toekomstige elektrische sportwagen

Met de Audi Concept C introduceerde Audi afgelopen maand meer dan enkel een vingeroefening voor de nieuwe designtaal van het merk. De Concept C is

Lees verder »

Kampioenen in de Porsche Carrera Cup Benelux: “Prachtig om dit met Porsche te doen”

Bij Porsche zit autosport in het DNA en ook voor veel Nederlandse coureurs is Porsche een belangrijke factor in hun racecarrière. Het autosportseizoen 2025 nadert

Lees verder »

Een futuristische tour door Tokio in een Porsche 911 en Porsche Macan

Ted Gushue is pionier in een digitaal tijdperk, Japan-aficionado en groot liefhebber van Porsche. Voor Christophorus reisde hij af naar Tokio, waar hij zijn vriend

Lees verder »