De dag van de beslissing is gekomen. Tijdens de warm-up waren de voorbereidingen gedaan voor de 20 DTM auto’s van Audi en Mercedes-Benz op de Grand Final. De snelste rondetijd reed kampioenschap leider en regerend DTM-kampioen Timo Scheider. Met een opgedroogde baan, de Duitse klokte 1:49,882 minuten voor de 4,574-kilometer Grand Prix circuit. Zijn rivaal in de strijd om de DTM titel, Gary Paffett, die duurde slechts 1,094 seconde achter op de tiende plaats.
Achter Scheider, Mike Rockenfeller reed de snelste Audi A4 DTM van vorig jaar op de tweede plaats, Alex Premat, Martin Tomczyk, Matias Ekström en Oliver Jarvis Audi legde de sextet aan de top van het veld. Jamie Green was de snelste AMG Mercedes C-klasse zevende.
Deze items uit de warming-up, echter, hebben later op de dag, nauwelijks betekenis. In de tiende en laatste ronde van het jaar Timo Scheider en Gary Paffett zich in het duel voor de titel. Mattias Ekström zal starten vanaf pole position in de finale, vanaf de tweede plaats Paffett, die moet goed klassement van de chauffeurs met zeven punten achter Scheider. De laatste heeft te verdedigen van de derde voor een goede kans om de eerste coureur sinds Bernd Schneider in de jaren 2000 en 2001, zijn titel
Bron : DTM
Dit delen:
- Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
- Klik om af te drukken (Wordt in een nieuw venster geopend) Print
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
- Klik om te delen op X (Wordt in een nieuw venster geopend) X
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
- Klik om te delen met Reddit (Wordt in een nieuw venster geopend) Reddit
- Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) Tumblr
- Klik om te delen op Telegram (Wordt in een nieuw venster geopend) Telegram
- Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Wordt in een nieuw venster geopend) E-mail
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) Pinterest