Audi LMP1 met een V6 TDI-motor met KERS

Wat in de F1 de eeuwige strijd is tussen Ferrari en McLaren geldt in de enduranceracerij voor rivalen Peugeot en Audi. Niemand heeft de opvolger van de Audi R15 TDI nog gezien, maar nu al gaan er de nodige geruchten over de toekomstige concurrent van de Peugeot 908 HDi FAP. Dat terwijl de herziene en volgens de huidige regelgeving aangepaste R15 nog moet debuteren.

De nieuwe Audi, die zou moeten debuteren in 2011, krijgt een aantal voor LMP1-wagens vernieuwende dingen onder de motorkap. Zo zal de V10-dieselmotor uit de huidige auto vervangen worden door een V6-dieselmotor. Niet alleen is deze motor zuiniger, ook het geluid is natuurlijk anders. Denk nog maar eens terug aan de overstap in de F1 van V10- naar V8-motoren. Ook daar moest men even aan wennen.

Maar de V6 TDI is niet de enige vernieuwing aan boord van de Audi. Het in de Formule 1 kortstondig gebruikte KERS-systeem zal namelijk gebruikt gaan worden door Audi. Het is vooralsnog onduidelijk hoe Audi van plan is dit systeem toe te passen op de LMP1-wagen.

Er kan sprake zijn van type R17 of R18

Meer via:  Racexpress

Foto via: Fourtitude

Gerelateerde artikelen

Audi Concept C: een nieuwe standaard in ontwerp en technologie

Audi onthult de Audi Concept C in Milaan, een volledig elektrische tweezits sportwagen die de nieuwe ontwerpfilosofie van het merk manifesteert. De concept car combineert

Lees verder »

Nederlandse podiumsuccessen in Porsche Mobil 1 Supercup op Zandvoort

Met Robert de Haan (BWT Lechner Racing), die als tweede eindigde, en Flynt Schuring (Schumacher CLRT), die derde algemeen en beste ‘rookie’ werd, eindigden er

Lees verder »

Record met twaalf Nederlanders in Porsche Mobil 1 Supercup op Zandvoort

In het voorprogramma van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix vindt dit weekeinde, van 29 tot en met 31 augustus, op Circuit Zandvoort ook

Lees verder »