Rijtest: Audi TT RS S-tronic en TT model 2011

De facelift van de TT was heel hard nodig, het was immers de laatste Audi die geen LED dagrijverlichting had. En daar kan je tegenwoordig niet meer mee aankomen.
Verder zal je op je kaart productmarketingspecialist Audi moet hebben staan om de verschillen te spotten, want erg radicaal ging de TT niet onder het mes. Zo kreeg de voorbumper grotere luchtinlaten en is de grille nu uitgevoerd in zwart hoogglans. Aan claimt Audi dat de diffuser groter is geworden, maar de echte wijziging betreft de uitlaten. Voortaan heeft de 2.0 TFSI een forse pijp links en rechts in plaats van de dubbele uitlaat die ik ook ooit nog zo roemde. Die is voortaan gereserveerd voor de 1.8 TFSI. Voor diegenen onder jullie met licht autistische neigingen: door de uiterlijke wijzigingen groeide de lengte met 20mm en komt uit op 4187 mm. Dat je het maar even weet.

Lees verder op AutoBlog voor meer info over de TT RS S-tronic en de TT facelift verslag.

Gerelateerde artikelen

Sportiviteit krijgt een nieuwe lading in de volledig elektrische Porsche Macan GTS

Met de Macan GTS voegt Porsche een nieuw topmodel toe aan zijn volledig elektrische SUV-gamma. Deze versie is duidelijk de sportiefste van de reeks, met

Lees verder »

Audi Concept C: voorbode van een nieuwe, toekomstige elektrische sportwagen

Met de Audi Concept C introduceerde Audi afgelopen maand meer dan enkel een vingeroefening voor de nieuwe designtaal van het merk. De Concept C is

Lees verder »

Kampioenen in de Porsche Carrera Cup Benelux: “Prachtig om dit met Porsche te doen”

Bij Porsche zit autosport in het DNA en ook voor veel Nederlandse coureurs is Porsche een belangrijke factor in hun racecarrière. Het autosportseizoen 2025 nadert

Lees verder »